Ved at give en fuldmagt giver du en anden lov til at varetage dine interesser, og når du får en fuldmagt, kan du varetage fx din pårørendes interesser.
På borger.dk kan du give fuldmagt eller anmode om at få fuldmagt.
I Digital Fuldmagt kan du ét samlet sted give fuldmagt til en række offentlige selvbetjeninger.
Se selvbetjeninger, det er muligt at give Digital Fuldmagt til, på borger.dk
Den fællesoffentlige digitale fuldmagtsløsning, Digital Fuldmagt, er udviklet til myndigheder, som vil give borgerne mulighed for at lade sig partsrepræsentere i digitale selvbetjeningsløsninger.
Med den kan borgere give fuldmagt til en digital selvbetjeningsløsning til en anden person eller en virksomhed i en afgrænset periode, som borgeren selv angiver.
Initiativ 2 i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2026-2029 omhandler udbredelse og videreudvikling af Digital Fuldmagt. Formålet med initiativet er, at færre borgere skal opleve udfordringer ved at hjælpe eller modtage hjælp til digitale gøremål. Initiativet er delt op i to spor:
Initiativet indebærer dermed en styrket indsats i arbejdet med at gøre det nemmere både at hjælpe andre og at få hjælp til at agere i digitale selvbetjeningsløsninger.
Du kan læse mere om FODS 2026-2029 på:
Har du som myndighed eller it-leverandør spørgsmål til den fællesoffentlige fuldmagtsløsning Digital Fuldmagt, er du velkommen til at kontakte Digitaliseringsstyrelsen.
Har du brug for hjælp til digital fuldmagt, kan du læse mere her:
Borger.dk: Digital Fuldmagt - Hvordan får jeg hjælp