Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.

Vi begynder dog først, når du klikker dig videre til næste side.

Læs mere om cookies

 

Følg driftsstatus på de store it-services live

23-10-2017 Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen lancerer live driftsstatus på de fællesoffentlige it-services som NemID, Digital Post og borger.dk. Driftsstatus kan følges på digitaliser.dk.

Digitaliseringsstyrelsen tager skridtet mod en større gennemsigtighed om driften af de store fællesoffentlige it-services, og udstiller den aktuelle driftsstatus på it-services som NemID, NemLog-in og Digital Post og borger.dk på digitaliser.dk.

Se driftsstatus for vores fællesoffentlige it-services på digitaliser.dk 

Digitaliser.dk henvender sig til samarbejdspartnere hos myndigheder og it-leverandører, som har interesse i driftsstatus, servicevinduer og ændringer på de fællesoffentlige it-services. På digitaliser.dk findes et samlet overblik over driften af de fællesoffentlige it-services, og det er samtidig muligt at tilmelde sig driftsinformationer for de enkelte it-services.

Kommunikation om drift og ændringer af it-systemerne er en vigtig nøgle til gennemsigtighed og tryghed, og er en central indsats for styrelsens systemforvaltning. Myndigheder og samarbejdspartnere skal føle sig trygge i forhold til en rettidig kommunikation om driften af de fællesoffentlige it-services, siger Lise Ebbensgaard, kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen. 

En del af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi

Udstilling af driftsstatus på digitaliser.dk er en del af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategis initiativ 8.2. Initiativet skal gøre nemt for myndigheder, regioner og kommuner, som er afhængige af den digitale infrastruktur, at fejlsøge og kommunikere ved driftsnedbrud.

Læs mere om digitaliseringsstrategiens initiativ 8.2