Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.

Vi begynder dog først, når du klikker dig videre til næste side.

Læs mere om cookies

 

Borger.dk bliver mere brugervenlig

18-03-2015 Digitaliseringsstyrelsen

Onsdag den 18. marts er borger.dk vågnet op med et nyt og mere brugervenligt design. Ændringerne vedrører primært navigation og brugerens vej gennem portalen, mens indholdet altovervejende er det samme.

Overordnet medfører ændringerne, at navigationen er blevet lettere, og at vejen til digital selvbetjening bliver mere direkte. Det skal gøre danskerne mere tilfredse, når de betjener sig selv på portalen, og mindske behovet for hjælp.

Det nye borger.dk er udviklet af Digitaliseringsstyrelsens egne eksperter med løbende inddragelse af brugere og interessenter. Det har været centralt i udviklingsforløbet at udvikle prototyper og teste med rigtige brugere i flere omgange. Arbejdet med at forbedre brugervenligheden fortsætter efter lanceringen, og derfor gennemfører Digitaliseringsstyrelsen brugertilfredshedsmålinger, og forbedrer løbende borger.dk, hvor det er muligt.

Læs mere om de vigtigste ændringer - Hvad er nyt på borger.dk , og læs direktørens klumme - Borger.dk vil give danskerne en endnu bedre brugeroplevelse, om det nye borger.dk, som forbrænder på fremtidens digitale brugeroplevelse.