Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.

Vi begynder dog først, når du klikker dig videre til næste side.

Læs mere om cookies

 

Årets kampagne kårer de bedste eksempler

25-08-2015 Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen lancerer igen i år en landsdækkende kampagne for digital kommunikation med det offentlige. I år er der fokus på de borgere, der er udfordrede og skal have hjælp. Vi kårer de bedste eksemler på hjælp og smarte løsninger på at omlægge posten.

Har I gjort noget smart, som andre kan blive inspireret af? Og hvad gør I for at hjælpe borgerne med Digital Post og digital selvbetjening? De spørgsmål stiller Digitaliseringsstyrelsen i en invitation, der i sidste uge blev sendt bredt ud til landets kommuner, statslige og regionale arbejdspladser, biblioteker samt frivillige foreninger. Som en del af årets nationale kampagne for digitale kommunikation skal de bedste digitale initiativer kåres, hyldes og deles.

”Der foregår så meget vigtigt arbejde rundt omkring i landet, hvor frontpersonale og IT-frivillige gør en uvurderlig indsats for at hjælpe borgerne med fx at bruge Digital Post og borger.dk. De har i stor udstrækning bidraget til, at overgangen til digital kommunikation går godt,” siger kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen, Louise Kampmann og fortsætter:

”Derfor har vi valgt, at vi som en del af årets kampagne, vil hylde alt det gode arbejde og kåre de bedste eksempler på initiativer, der er taget for at informere og hjælpe borgerne med den digitale kommunikation. Derved vil vi gerne motivere de mange gode kræfter til fortsat at hjælpe danskerne godt over på de digitale kanaler og lære af hinandens gode erfaringer til fordel for borgerne.”

Myndigheder og organisationer opfordres derfor til at sende eksempler på deres arbejde til Digitaliseringsstyrelsen og deltage i konkurrencen om at vinde 10.000 kr., hvis netop deres initiativ vinder.

Indstil dit eksempel til prisen 'Årets omlægning af post' her

Indstil dit eksempel til prisen 'Årets digitale initiativ' her

Indstil dit eksempel til prisen 'Årets frivillige digitale initiativ' her

Uge 46 og 47 sætter fokus på hjælp

Årets kampagne har fokus på de borgergrupper, der har svært ved at bruge nettet i kontakten med det offentlige, bl.a. unge, ikke-vestlige indvandrere og ældre. De eventbaserede kampagneaktiviteter er samlet i uge 46 og 47. Digitaliseringsstyrelsen opfordrer myndigheder og organisationer til at afholde et hjælpe- eller informationsarrangement i løbet af de to uger, så der nationalt kan sættes fokus på, hvor og hvordan man får hjælp til digital kommunikation.

For at understøtte de lokale aktiviteter planlægges en større medie- og PR-indsats, der underbygger budskabet om, at kommunikationen med det offentlige er digital.

Læs mere om kampagnen, hent materialer og deltag i kåringen på: borger.dk/kampagne

Følg kampagnen på facebook.com/staartpaanettet