Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen.

Vi begynder dog først, når du klikker dig videre til næste side.

Læs mere om cookies

 

Bølge 2-kampagne med film, Facebook og eventguides

30-10-2013 Digitaliseringsstyrelsen

Mandag den 25. november lyder startskuddet til den store, fællesoffentlige kampagne, der skal gøre borgernes kontakt med det offentlige endnu mere digital.

Hen over de kommende måneder – fra den 25. november 2013 til og med 31. januar 2014 – vil en omfattende fællesoffentlig kampagne bidrage til, at borgerne bliver informeret om de nye krav til digital kommunikation med det offentlige.

Baseret på erfaringerne fra sidste år vil der i kampagnen for den anden bølge af obligatorisk digitalisering være en landsdækkende medie- og presseindsats, som vil blive suppleret med aktiviteter på biblioteker og i borgerservicecentre i hele landet.

Kontakt med det offentlige starter på nettet

Kampagnen vil først og fremmest fortælle borgerne, at det er tid til at ændre vaner, og at kontakten med det offentlige starter på nettet. Derudover vil borgerne blive opfordret til at oprette en digital postkasse, ligesom der vil blive informeret om, at borgerne nu skal betjene sig selv digitalt på endnu flere områder.

Der indgår i alt 26 nye områder i den anden bølge af obligatorisk, digital selvbetjening. I kampagnen vil der, udover Digital Post, være særligt fokus på ni af områderne:

  1. Anmeld cykeltyveri 
  2. Søg støtte til kropsbårne hjælpemidler 
  3. Registrer faderskab 
  4. Anmeld udrejse af Danmark 
  5. Anmeld rotter 
  6. Søg om navngivning og navneændring 
  7. Valg af læge 
  8. Se din skat 
  9. Ansøg om vielse

Gratis kampagnematerialer fra uge 46

Til kampagnen er der udviklet en lang række materialer som fx film, foldere, plakater, powerpoint-præsentationer og webbannere – de kan frit benyttes af alle myndigheder. Biblioteker og borgerservice får tilsendt foldere, plakater og merchandise i uge 46. Se materialer på www.borger.dk/kampagne.

Eventguides og Facebook

www.borger.dk/kampagne findes desuden eventguides med beskrivelser af gode ideer til konkrete aktiviteter, som myndigheder kan afholde, og som kan være med til at udbrede kampagnens budskab. Det kan fx være deltagelse i konkurrencen med jagten på Danmarks mest digitale borgere eller afholdelse af et digitalt generationsmøde.

Myndigheder, der afholder en eller flere aktiviteter, opfordres til at melde tilbage til Digitaliseringsstyrelsen, så gode historier og erfaringer kan komme på kampagnens Facebook-side www.facebook.com/startpaanettet til inspiration for andre myndigheder.