Hvorfor får jeg en fejlmeddelelse der siger ”Modtagerens adresse kunne ikke findes …”?

Fejlmeddelelse: "Modtagerens adresse kunne ikke findes ud fra følgende opslagsparametre: Modtagernøgle: "ean 579800xxxxxx", service: "Faktura" og profil: "urn:www.nesubl.eu:profiles:profile5:ver2.0""

Fejlmeddelelsen betyder sandsynligvis, at din kunde ikke er registret rigtigt i NemHandelsregistret.

Får du denne fejlmeddelelse, eller en der ligner, skal du tage kontakt direkte til din kunde, og få oplyst om du sender til det rigtige EAN nummer, og om de er klar til at modtage NemHandel. Hvis din kunde er en offentlig myndighed, er de forpligtet til at være registreret i NemHandelsregistret, og til at kunne modtage via NemHandel. Hvis din offentlige kunde endnu ikke er klar, bliver I nød til at aftale indbyrdes, hvordan de skal modtage fakturaer, indtil de er klar og registreret rigtigt.

Har du ikke fået denne fejlmeddelelse før på det pågældende EAN-nummer, skyldes det, at der er blevet lukket for den tekniske løsning der, i en overgangsperiode, sendte NemHandelsfakturaer videre til de offentlige myndigheder, der ikke var registreret i NemHandelsregistret.